תפריט נגישות

רס"ב יצחק אלבז ז"ל

יצחק אלבז
בן 36 בנפלו
בן מרגלית וחיים
נולד במרוקו
בכ"ט באב תשכ"ב, 29/8/1962
התגורר בכרמיאל
התגייס ב-8.4.1980
שרת בחיל הלוגיסטיקה י"פ חה"ן 801
נפל בעת שירותו
בכ"ט בניסן תשנ"ח, 25/4/1998
מקום נפילה: עין כרם
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: כרמיאל
הותיר: אב, אשה - אביבה ושני ילדים - חי וטובל, שלושה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

ייצחק בן מרגלית וחיים. נולד ביום כ"ט באב תשכ"ב (29.8.1962) במרוקו. בהיותו בן חמש עלה יצחק ארצה עם משפחתו. המשפחה קבעה את מושבה בעכו ויצחק החל את לימודיו היסודיים בבית-הספר 'בית יעקב'. בהגיעו לכיתה ט' עבר לפנימיית 'הדסה נעורים' שבכפר ויתקין, שם סיים את לימודיו במגמת הנגרות.

בתחילת אפריל 1980 התגייס יצחק לשירות בצה"ל. לאחר שסיים טירונות הוכשר כטבח ושירת בתפקיד זה בבסיסים שונים. באפריל 1983 החל בשירות קבע. במרוצת השנים עבר קורסים מקצועיים והכשרות שונות במסגרת עבודתו. מפקדיו העידו כי

יצחק היה חייל מסור, מתמיד בעבודתו, מאורגן ומסודר והמליצו על קידומו. הוא קודם לדרגת רב-סמל-ראשון והחל לשמש כאחראי מטבח. יצחק נחשב נגד למופת, אשר בביצוע עבודתו הפגין אחריות, מקצועיות ורצינות וגילה יכולת ניהול מעולה. יצחק בלט ביוזמה ובמוטיבציה גבוהה וסייע לסובבים אותו בכל עת. בתפקידו האחרון שימש כנגד המטבח של חיל-ההנדסה בפיקוד צפון.

באביב 1987 נישא יצחק לבחירת לבו, אביבה, והשניים בנו את ביתם בכרמיאל. לזוג נולדו שני ילדים: חי וטובל. בשנת 1993 התגלתה בגופו של יצחק מחלה קשה. הוא נאבק במחלתו בגבורה ולא אמר נואש על אף הטיפולים הקשים שעבר. בתקופות שבהן נסוגה מחלתו וחלה הטבה בבריאותו שב לבסיסו והמשיך בשגרת עבודתו, אבל כעבור חמש שנים הכריעה אותו המחלה.

ביום כ"ט בניסן תשנ"ח (25.4.1998) נפל יצחק בעת שירותו והוא בן שלושים-וחמש. הוא הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בכרמיאל. הותיר אחריו אב, רעיה, שני בנים, שלושה אחים - גבי, שלום ושלמה, ושתי אחיות - פולט וג'נט. לאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל-בכיר.

מפקד היחידה כתב למשפחה: "יצחק הגיע ליחידתי לפני כתשע שנים ושירת כנגד המטבח. במהלך תקופה זו, נתגלה לפנינו, מפקדיו וחבריו ליחידה, כאדם אכפתי, שדאג לסובבים אותו בכל עת, בלי להתחשב בשעות העבודה הארוכות ובמאמץ שנדרש ממנו. בתקופה הקצרה בה הכרתי את יצחק, התרשמתי גם אני כי מדובר באדם יוצא דופן, שהתמודד עם מחלתו בצורה אמיצה ומעוררת כבוד. בתקופות ההפוגה מן המחלה, מילא את משימותיו תוך הפגנת אחריות ומקצועיות רבה".

משפחתו הנציחה את שמו בבית-הכנסת 'בן איש חי' בכרמיאל, ובבית-הכנסת ביחידתו בעכו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה