תפריט נגישות

דוד מנסנו ז"ל

דוד מנסנו
בן 40 בנפלו
בן זוהרה ואליהו
נולד במרוקו
בכ"ה בתמוז תרצ"ה, 26/7/1935
התגייס ב-ינואר 1974
שרת בפיקוד העורף מחוז ירושלים
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג בשבט תשל"ה, 4/2/1975
מקום נפילה: רמאללה
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: עכו

קורות חיים

בן אליהו ז"ל וזוהרה. נולד ביום כ"ה בתמוז תרצ"ה (26.7.1935) בפאס שבמרוקו. את לימודיו היסודיים סיים במרוקו והחל לעבוד בתור פועל. מעבידו היה אדם עשיר מופלג בעל בית-חרושת לבלוקים וחומרי בנין. דוד ניכר בפיקחותו והיה עובד מסור ונאמן לתפקידים אשר הוטלו עליו. לאחר שמעבידו ראה כי יכולתו רבה. נתן בידו את ניהול גביית חובות בית-החרושת. לאחר מכן נכנס איתו דוד לשותפות בבית-החרושת. ולבסוף אף רכש את המפעל. ועוד מפעל שהיה למולו ובסמוך לו. התמחה בשטחים רבים כגון; ניהול חשבונות. קבלנות בנין. כבישים וגשרים.

לאחר רדיפות ממושכות של הערבים במרוקו על היותו אדם העוזר לזולת, חייב היה דוד לעזוב את מרוקו, תחילה היגר עם אישתו לצרפת משם עקר לארצות-הברית, ושהה שם שנה אחת. דוד עלה לארץ בשנת 1973 יחד עם אישתו וביתו, עם עלייתו לישראל השתלם דוד באולפן לעברית בקבוץ צרעה במשך ששה חודשים, אחר-כך עבר להתגורר בירושלים, והחל לעבוד בבנק דיסקונט. גם פה גילה דוד את חריצותו, נאמנותו ומסירותו לעבודה. דוד גוייס לצה"ל בתחילת ינואר 1970 והוצב לשרות בהג"א. הוא נקרא מעת לעת לשרות מילואים ומילא את תפקידו באהבה ובמסירות.

ביום כ"ג בשבט תשל"ה (4.2.1975) נפל דוד בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת- עולמים בבית העלמין בעכו. השאיר אחריו אישה, בת, אם ואחים.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "דוד הגיע ליחידתנו לפני זמן לא רב ומשך הכרותנו עימו היה קצר. חבריו כמפקדיו פגשו בו לראשונה בשרותו בהג"א. הם ראו בו חייל טוב וממושמע ואדם הנכון לעזור תמיד לחבריו. דמותו השקטה והנעימה תעמוד לאורך זמן לנגד עיני מפקדיו וחבריו ליחידה."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה