תפריט נגישות

רש"ט יצחק-יהודה חדד ז"ל

יצחק-יהודה חדד
בן 19 בנפלו
בן זהייה ואברהם
נולד בעכו
בט"ו בתמוז תשכ"ג, 7/7/1963
התגורר בעכו
התגייס ב-מאי 1981
שרת במשטרת ישראל משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בחשוון תשמ"ג, 11/11/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: עכו
הותיר: אב, ארבעה אחים ואחות

קורות חיים

יצחק בן זהייה ואברהם, נולד ביום ט"ו בתמוז תשכ"ג (7.7.1963) בעכו. בשנת 1950 עלו הוריו מתוניס והתיישבו בעכו. היה בן רביעי במשפחה של שישה ילדים. בהיותו בן שלוש התייתם מאמו, ואביו נשאר מטופל בילדים קטנים. למרות המצב הקשה בביתו, הקפיד אביו על חינוכו. יצחק למד 4 שנים בבית הספר "יבנה" בעכו, השלים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "רמב"ם", המשיך בחטיבת הביניים בבית הספר "קנדי" ולאחר מכן עבר לבית הספר להכשרה מקצועית בכרמיאל. שלוש שנים הוא למד שם חרטות-מסגרות, והשלים את לימודיו כשתעודת גמר בידיו.

מילדותו גילה יצחק כשרון יוצר. בהיותו ילד יתום במשפחה ברוכת ילדים סיגל לעצמו יצחק אורח חיים עצמאי. היה נער שקט, מכונס בתוך עצמו והתמודד לבדו עם בעיותיו. יצחק, שחבריו כינוהו "צ'יקו", מיעט לשחק, אהב ללמוד ולעבוד, אהב ספורט ופעל במסגרת המכון לפיתוח גופני בעכו.

במאי 1981 התגייס יצחק לצה"ל. עבר אימוני טירונות והוצב במשמר הגבול. בעת שירותו ניצל את ימי החופשה שלו ועבד במקצועו, כדי לעזור לבני משפחתו. מטבעו נטה יצחק לעזור לזולת, בעיקר לבני משפחתו ולקשישים. הוא אהב לטפל בבעלי חיים.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, היה יצחק בקורס נהיגה. הקורס נפסק ויצחק יהודה יצא עם יחידתו ללבנון. הוא הוצב בבית המימשל הצבאי בצור והועסק בביטחון שוטף.

ביום כ"ה בחשוון תשמ"ג (11.11.1982), עקב התפוצצות מיכל גז בבית הממשל הצבאי בצור, קרס הבית וקבר תחתיו את יושביו. ביניהם היה יצחק-יהודה. בן 19 שנים הוא היה במותו. יצחק הובא למנוחות בבית הקברות בעכו. הוא השאיר אחריו אב, ארבעה אחים ואחות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה