תפריט נגישות

סרן אלכסנדר סשה שוורצמן ז"ל

אלכסנדר שוורצמן
בן 23 בנפלו
בן פרימה ומשה
נולד באוקראינה
בכ"ט בחשוון תשמ"ג, 15/11/1982
התגורר בעכו
התגייס ב-10.1.2001
שרת בחטיבת גולני גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
נפל בקרב
בא' באב תשס"ו, 26/7/2006
במלחמת לבנון השנייה
מקום נפילה: בינת ג'בל
באזור דרום לבנון
מקום קבורה: נהריה
חלקה: 5, שורה: 5, קבר: 5.
הותיר: אם, סבתא ואחות - דיאנה
בעל צל"ש הרמטכ"ל

קורות חיים

אלכסנדר (סשה) בן פרימה ומשה ז"ל. נולד ב-כ"ט בחשוון התשמ"ג (15.11.1982) בוינניצה שבאוקראינה, שם גם התחיל את לימודיו בבית ספר מס' 33. הוא עלה לארץ בשנת 1993 והמשיך את לימודיו בבית הספר "אורט" בעכו, שם התגוררה המשפחה. ב-1995 התייתם מאביו ונטל על עצמו חלק באחריות על משפחתו, מגיל 14 עבד בחודשי הקיץ ועזר לאמו

אלכס המשיך את לימודיו בבית הספר הטכני של חיל האוויר, כיתות ט'-י''ב. לאחר סיום הלימודים התגייס לצה"ל ב-10.1.2001 והגיע לקורס טייס בו היה שמונה חודשים, לאחר מכן חזר לבקו"ם לשיבוץ מחדש. "הוא לא רצה להיות סתם ג'ובניק ולכן בחר ללכת לקרבי, העדיף את גולני, הוא ביקש לתת את כל כולו לצבא", אמר חברו, אלכס גלוצקי. הוא אמר "אם לא אני, אז מי?".

בשירותו הסדיר שירת אלכס ביחידת "אגוז" ולאחר קורס קצינים אבר לשרת בגדוד 51 של חטיבת גולני והגיע עד לתפקיד סגן מפקד פלוגה.

יפה תואר, גבוה, שרירני, תמיד מסודר, "הוא היה גאוות המשפחה", סיפרה שכנתו לריסה שבטייב. "הוא היה בחור שקט שאהב ללכת לחדר כושר, תמיד חייך ואמר שלום לכל מי שהלך מולו ברחוב".

אלכס היה אדם משפחתי ואוהב, תמך ודאג לאימו וסבתו, בייחוד לאחר מות אב המשפחה, משה. שלח פרחים בחגים וימי הולדת, וגם כשלא יכל לחזור הביתה, היה דואג ומתקשר יום יום. כשחלה אמו ישב אלכס לידה בבית החולים במשך כל התקופה.

אלכס היה קשור קשר חזק ומיוחד עם אחייניו, שהיו גאים מאוד בדודם המפקד והעריצו אותו ממש. כשאלכס היה חוזר לחופשה בבית, הוא קודם היה עובר בבית אחותו, רק בשביל לחבק ולנשק את אחייניו, רק אח"כ היה נכנס לביתו שלו. בקרוב היה אמור אלכס להתחיל ללמוד באוניברסיטת חיפה ובמקביל להישאר בשרות קבע. הוא גם תיכנן להתחתן עם חברתו סבינה.

אלכס וחייליו לפלוגה היו בדרך לביצוע מארב בבינת ג'ביל אך מטרים ספורים לפני היעד נפתחה עליהם אש משמונה מוקדים, אש תופת שגבתה את מחיר הדמים.

על המקרה הנורא שמעה ראשונה אחותו דיאנה העובדת כאחות במחלקה הכירורגית בבית החולים כרמל בחיפה. נציגי קצין העיר הגיעו הישר לבית החולים ובישרו לאחות את בשורת האיוב. "הם משפחה שקטה, שתמיד אהבה לעזור לכולם. אלכס היה דוגמה לכל ילדי השכונה כצעיר שאפתני, שמהשיכונים בעכו הגיע לתפקיד פיקודי בגולני", סיפרה אחת השכנות.

אלכסנדר נפל ב-א' באב תשס"ו (26.7.2006) בקרב בבינת ג'ביל שבדרום לבנון והובא למנוחות למחרת בחלקה הצבאית בבית העלמין בנהריה. אלכס השאיר אחריו סבתא, אמא ואחות גדולה - דיאנה.

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה