תפריט נגישות

סמל מרדכי טומי פורגטש ז"ל

מרדכי פורגטש
בן 26 בנפלו
בן מרים ומשה
נולד בהונגריה
בט"ו באדר תש"ז, 7/3/1947
התגייס ב-נובמבר 1965
שרת בחיל השריון גד"כ 39
נפל בקרב
בכ"ה בתשרי תשל"ד, 21/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חאן ארנבה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: נהריה
הותיר: אם ואח

קורות חיים

מרדכי, בן מרים ומשה ז"ל, נולד ביום ט"ו באדר תש"ז (7.3.1947) בהונגריה. הוא עלה לארץ עם משפחתו בשנת 1949 וסיים את לימודיו בבית-הספר הממלכתי-דתי "רמב"ם" בעכו. מרדכי היה תלמיד טוב, צעיר בעל מרץ ויזמה, חברותי ואהוד על חבריו ועל ידידיו. בעודו צעיר לימים התייתם מאביו ונאלץ לשמש ראש המשפחה. הוא נשא באחריות זו ברצינות, יצא לעבוד וסייע לאמו בפרנסת המשפחה. כמו-כן דאג לאחיו הצעיר, טיפל בו והיה לו כאב.

מרדכי גויס לצה"ל במחצית נובמבר 1965 ושירת בחיל השריון כנהג זחל"ם ביחידת חרמ"ש. במהלך שירותו השתתף במלחמת ששת הימים. מרדכי היה חייל טוב וממושמע, אהוב על מפקדיו ועל חייליו.

אחרי ששוחרר מהשירות הסדיר שב הביתה כדי להמשיך לעזור לאמו בנשיאה בעול פרנסת המשפחה. הוא עבד כנהג בחיפה וזמן קצר לפני שנפל בקרב ירד לעיר דימונה, כדי לעבוד ולהשתכר שם, ולחסוך כסף להבטחת עתידה של משפחתו. במלחמת יום הכיפורים שירת מרדכי כנהג זחל"ם בחטיבת שריון שלחמה ברמת הגולן. הוא היה בין ראשוני אנשי המילואים שגויסו, עלה לרמת הגולן עם חבריו והשתתף בקרבות הבלימה נגד הכוחות הסוריים.

ביום כ"ה בתשרי תשל"ד (21.10.1973) נפגע ונהרג בהפצצה אווירית באזור חאן ארנבה. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בנהריה. השאיר אחריו אם ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו, כי מרדכי היה מוכן תמיד לעזור לחבריו, כי היה חייל טוב, שהתנדב לבצע כל משימה שהוטלה על יחידתו.

דברים לזכרו ולדמותו של מרדכי פורסמו בעלון החטיבה, שבשורותיה לחם ונפל בקרב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה