תפריט נגישות

סמ"ר אלכסיי (אלכס) קושנירסקי ז"ל

אלכסיי קושנירסקי
בן 21 בנפלו
בן מרינה ואיליה
נולד באוקראינה
בז' בסיון תשמ"ה, 27/5/1985
התגורר בנס ציונה
התגייס ב-30.11.2003
שרת בחיל השריון חט' 7, גד' 82
נפל בקרב
בט"ז בתמוז תשס"ו, 12/7/2006
במלחמת לבנון השנייה
מקום נפילה: מוצב חיזבאללה-"כיפת הדגל"
באזור דרום לבנון
מקום קבורה: קיבוץ נען
הותיר: הורים, אחות וארוסה - שיר

קורות חיים

אלכסיי בן איליה ומרינה, נולד ב-27.5.1985 באוקראינה. בגיל 5 עלה עם משפחתו לארץ באוגוסט 1990. בשנים הראשונות בארץ התגוררה המשפחה בקיבוץ נען, שם התחיל אלכס ללמוד בבית הספר. ב-1993 עברה המשפחה לגור באשדוד וב-1998 לנס ציונה.

אלכס למד בבית ספר "שבח מופת" בתל אביב וסיים את לימודיו במגמת מדעים בשנת 2003. אלכס היה תלמיד מוכשר, התעניין בשפה העיברית ובתנ"ך, אהב לקרוא, התאמן בחדר כושר ובסקציית השחיה בנס ציונה. בגיל 15 הוא הצטרף לקהילת "מופע האימים של רוקי" בארץ. הוא היה חבר בצוות השחקנים "הולוקאטס" והשתתף בהצגות בקולנוע "כוכב" ברמת השרון. הוא היה יצירתי, כתב שירים וסיפורים ואהב לצייר.

בנובמבר 2003 התגייס אלכס לצבא והביע רצון עז לשרת כלוחם ולהגן על המדינה. הוא שירת בגדוד 82 של חטיבה 7 בחיל השיריון, בהתחלה כתותחן ולאחר מכן כמפקד טנק. אלכס הוביל כמפקד פעילויות מבצעיות אינטנסיביות בחבל עזה, השתתף בהגנה על יישובי הצפון ורמת הגולן ולקח חלק בפעילות ביטחון שוטף ופעילות מבצעית בגבול לבנון.

ביום העצמאות ה-58 למדינת ישראל הוכרז אלכס כמפקד צוות טנק מצטיין פלוגתי, היה מוערך מאוד על ידי מפקדיו וחבריו לפלוגה שסיפרו כי היה לו חשוב להיות לא רק מפקד אלא גם מחנך. הוא היה מפקד רציני ושקט, בולט בצניעות ובענווה, הפגין תעוזה ויכולת פיקוד ומנהיגות. אחד מהחיילים בצוות שלו אמר: "אלכסיי היה מפקד רציני, אינטליגנטי מאוד, קפדן עד הפרטים הכי קטנים, מפקד שסמכתי עליו בעיניים עצומות. הוא לעולם לא הסכים לוותר על העקרונות שלו".

לאלכס נותרו ארבעה חודשים לשרת בצבא. הוא תיכנן ללמוד הנדסת מכונות, להתחתן עם ארוסתו שיר ולשכור עימה דירה בתל אביב.

ביום ט"ז בתמוז תשס"ו (12.7.2006) שהה אלכס במוצב "נורית" וביצע חפיפה לקראת כניסתו לתפקיד מדריך מפקדי טנקים. בבוקרו של אותו יום תקף ארגון החיזבאללה יישובים בצפון ישראל, ארב לכוח צה"ל וחטף שני חיילי מילואים - רב-סמל אהוד (אודי) גולדווסר וסמל-ראשון אלדד רגב. המוצב שבו שהה אלכס עם צוותו ספג הרעשה ארטילרית כבדה. כשנודע על החטיפה, ובהיותם במוצב הקרוב ביותר למקום האירוע, קיבל הצוות הוראה להיכנס לתוך לבנון ולעצור את רכב המילוט של המחבלים. הצוות התקשה להגיע לטנק עקב ההפצצה הכבדה, אך במאמץ אדיר והתעקשות נחרצת הגיעו אנשי הצוות לטנק, וביחד עם "נגמחון" התחילו לנסוע לכיוון לבנון. הצוות הספיק לירות ולפגוע במספר עמדות חיזבאללה בעת הכניסה ללבנון, אך במרחק קצר מאוד מהגבול ליד מאחז "כיפת הדגל" של החיזבאללה, עלה הטנק על מטען גחון גדול. מעצמת הפיצוץ נהרס הטנק כליל וארבעת אנשי צוותו - ואלכס ביניהם - נהרגו. עם אלכס נפלו סמל-ראשון יניב בר-און, סמל-ראשון שלומי ירמיהו וסמל-ראשון גדי מוסייב.

סמל-ראשון אלכסיי קושנירסקי היה בן עשרים ואחת בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין בקיבוץ נען. הותיר הורים ואחות.

בעזבונו נותרו סיפורים ושירים שחיבר המעידים על נפש רגישה וסוערת, על לשון עשירה ועל יכולת הבעה בוגרת ובשלה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה