תפריט נגישות

רס"ל ח'ליל מחמד טאהר ז"ל

ח'ליל מחמד טאהר
בן 27 בנפלו
בן אמנה ומחמד
נולד בעכו
בכ"ו בניסן תשל"ג, 28/4/1973
התגורר בעכו
התגייס ב-אוגוסט 1993
שרת בגדוד הסיור המדברי
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ח בחשוון תשס"א, 26/11/2000
מקום נפילה: הר דב
באזור לבנון
מקום קבורה: עכו
הותיר: אב, אם אחים ואחיות וכן אישה בהריון וילד בן שנה וחודשים

קורות חיים

רס"ל ח'ליל נולד בשנת 1973, בן למחמד ואמנה טאהר בעכו העתיקה. בן למשפחה בדואית בודדה בעיר. למד והתחנך בעירו ושם סיים את לימודיו התיכוניים. ח'ליל אהב מאוד את הים וכבר בגיל צעיר עסק בדייג וסייע בפרנסת המשפחה העניפה: שמונה אחים ושלוש אחיות.

באוגוסט 1993 התנדב ח'ליל לשירות צבאי במסגרת שירות החובה שאיננו חייב עפ"י חוק. את שירותו ביצע במסגרת בגדס"ר, גדוד הסיור המדברי (הבדואי). התחבב מאוד על חבריו ומפקדיו. כמו כן הוא נהנה מתמיכת הוריו ואחיו לשירותו הצבאי, דבר שהביא גאווה למשפחה.

בתום שירות החובה התנדב לשירות קבע במסגרת יחידת הגששים בצפון והוצב בדרום לבנון, שם נפצע פצעים קלים במסגרת מבצעית. עם נסיגת צה"ל מדרום לבנון הוצב ח'ליל ביחידת הגששים בעוצבת הצפון ושירת במוצבים בהר דב.

ארבעה מאחיו של ח'ליל התנדבו גם הם לשירות צבאי במסגרות השונות וגם הם זכו לתמיכה נרחבת ואוהבת מההורים מחמד ואמנה. אביו של ח'ליל מחמד טאהר מספר על בנו:"הוא רצה לשרת את הצבא כי הרגיש שהוא אזרח המדינה הזאת, כל אחיו משרתים בצבא כי זו מדינתם, וכשהולכים בדרך כלשהי, הולכים עד הסוף."

בשנת 1997 התחתן ח'ליל עם בחירת ליבו, אנעאם וכשנה וחצי אח"כ נולד בנו בכורו פארס, ח'ליל עבר לגור בדירתו החדשה בשכונה מעורבת בעכו לפני מספר חודשים.

בתאריך 26.11.2000, במהלך פתיחת ציר בין המוצבים דליה והדס בהר דב, מגלה הכח מטען חבלה רב עוצמה. עוד בטרם התחיל הכח להתארגן מתפוצץ המטען שהורג את ח'ליל במקום ופוצע עוד שני לוחמים אחרים מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים.

ח'ליל היה בן 27 במותו, הובא למנוחת עולמים בבית הקברות המוסלמי בעכו, כל זאת לא לפני שהאמאם המקומי של מסגד אלג'זאר התחמק ממילוי מצבת האשכבה למנוח, כנראה ממניעים אידאולוגיים, ובמקומו התייצב אמאם מהכפר מכר הסמוך, קרוב משפחתו של ח'ליל.

ח'ליל הותיר אחריו אב, אם אחים ואחיות וכן אישה צעירה בהריון וילד קטן בן שנה וחודשים.

אחיו של ח'ליל- אחמד, מחמוד, עומר וסאלח הבטיחו להמשיך את שירותם הצבאי ובזה את דרכו של ח'ליל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה