תפריט נגישות

טוראי ברוך בוריס יבדייב ז"ל

ברוך יבדייב
בן 42 בנפלו
בן חייט וזכריה
נולד בברית המועצות
בי"ג באדר תרצ"ט, 3/4/1939
התגורר בעכו
התגייס ב-יוני 1980
שרת בחיל האויר טייסת תעופה
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ד באב תשמ"א, 14/8/1981
מקום נפילה: באר שבע
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: נהריה
הותיר: אשה וחמישה ילדים, הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן חייט וזכריה, נולר ביום י"ג באדר תרצ"ט (3.4.1939) בבקו שבברית-המועצות. ברוך סיים את לימודיו בבית-ספר יסודי ובבית-ספר תיכון בעיר הולדתו. אחרי שסיים את לימודיו, עבד למחייתו בנגרות. גם תחביבו העיקרי היה כרוך בעבודות-יד, והוא אף עסק בהרכבת מכונות שונות. כשהיה בן 18 שנים, גויס ברוך לצבא הרוסי, ואת שלוש שנות השירות שלו עשה כפקיד בחיל-המשטרה הצבאית. כששוחרר מהצבא, הוא שב ועסק בנגרות ובחרטות. עוד בהיותו ברוסיה נשא לאשה את חברתו יפה, ולזוג נולדו חמישה בנים ובנות. ברוך היה אב מסור לילדיו, והרבה לבלות איתם בזמנו הפנוי. הוא התעניין מאוד בפוליטיקה, ועקב אחרי המתרחש בעולם באמצעות העיתונים ורשתות השידור השונות. בשנת 1979 עלה ברוך לארץ עם בני משפחתו והשתקע בעכו. כעבור זמן קצר, הוא מצא עבודה בבסיס "כורדני" הסמוך לביתו. בראשית יוני 1980 גויס ברוך לצה"ל והוצב בחיל-האוויר. אחרי הטירונות המקוצרת, לעולים חדשים שעברו את גיל הגיוס, סופח לגדוד חי"ם ונקרא לתקופות של שירות מילואים. בשלהי יולי 1981, הוא נקרא לשירות מילואים ויצא ברצון ובלא טרוניות.

ביום י"ד באב תשמ"א (14.8.1981) נפל ברוך בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בנהריה. הוא השאיר אחריו אשה וחמישה ילדים, הורים, אח ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "למרות שהותו הקצרה בגדוד, ידעו מפקדיו לספר שברוך היה חביב על כל חבריו, מסור לתפקידו ומילא את כל המוטל עליו באופן הטוב ביותר".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה